Schoolgruiten

Op ons IKC nemen we deel aan het Schoolgruit-programma, een landelijk voorlichtingsprogramma dat de nadruk legt op het eten van voldoende groenten en fruit.
Concreet betekent dit dat we u vragen om dagelijks vers fruit of groente als tussendoortje mee te geven voor in de kleine pauze, of een boterham. Andere tussendoortjes zijn niet toegestaan en worden weer mee terug gegeven.

De kinderen eten hun gezonde tussendoortje tijdens het speelkwartier in de ochtend.
Het IKC ziet in 'Gruiten' een waardevolle investering in de gezondheid van kinderen nu en later als ze groot zijn.
Ons IKC is in het bezit van het certificaat "Gezonde school" op gebied van sport en beweging, evenals op het gebied van "Voeding".

Voldoende drinken
Evenals gezonde voeding is het ook belangrijk voldoende te drinken overdag. De kinderen van de groepen 3 t/m 8 mogen een lege bidon/fles of afsluitbare drinkbeker mee naar school nemen om op school te vullen met water. De kinderen van groep 1-2 hebben bekers tot hun beschikking. Alle kinderen mogen gedurende de dag  onbeperkt water drinken.
Tevens streven wij als IKC Leuken naar een gezonde leefomgeving, waarin we ook afval willen beperken. Het is dus niet toegestaan om uw kind pakjes drinken mee naar school te geven tijdens de kleine pauze, een flesje water is wel toegestaan.

Lees hier mee over gezonde voeding voor kinderen van 4 tot 13 jaar.

Lees hier meer informatie over het landelijke schoolgruiten programma.