Wat doet de OV?

De oudervereniging

Ons IKC werkt samen met een oudervereniging. Deze vereniging wordt bestuurd door een dagelijks bestuur. Het dagelijks bestuur legt jaarlijks, tijdens de jaarvergadering verantwoording af aan de leden over de besteding van de middelen, middels een (financieel) jaarverslag. Ouders worden lid van de oudervereniging wanneer de jaarlijkse ouderbijdrage voldaan wordt, in de eerste maanden van het schooljaar.
De oudervereniging biedt ondersteuning aan het team en verzorgt allerlei activiteiten binnen ons IKC. Denk bijvoorbeeld aan: Sinterklaas, Kerst, carnaval, Pasen, laatste schooldag, het schoolreisje en de schoolblijfactiviteit.  
De overheid draagt zorg voor een sobere bekostiging van het onderwijs. Voor extra's is de school aangewezen op de ondersteuning en financiële bijdrage van de oudervereniging.  
De ouderbijdrage aan de oudervereniging is vrijwillig. We sluiten leerlingen niet uit van deelname aan activiteiten als ouders de ouderbijdrage niet kunnen of willen betalen. Ouders die deze bijdrage om financiële redenen niet kunnen voldoen, worden verzocht contact op te nemen met de penningmeester van de oudervereniging  (Wendy Wulms) of met de directie (Margo Jacobs / Anouk Stikkelbroek). Er wordt dan contact gezocht met de stichting leergeld, om zo tot een oplossing te komen.
De ouderbijdrage is vastgesteld op €26,50. De bijdrage is onderverdeeld in € 12,00 ouderbijdrage en €14,50 voor de schoolreis.  
Wanneer uw kind instroomt, gelden de volgende bedragen: De maand nadat uw kind 4 jaar wordt is de bijdrage €1,20 p/mnd. en €14,50 voor de schoolreis. 
 
De oudervereniging werkt met een automatische incasso, om voor u en voor ons de administratieve last zo laag mogelijk te houden. Deze machtiging moet eenmalig door u getekend worden. De getekende automatische incasso geldt dan voor de gehele schoolloopbaan van uw kinderen. Het bedrag zal jaarlijks in de eerste week van oktober worden afgeschreven van uw rekening. Zoals altijd geldt bij een automatische incasso, kunt u altijd binnen een bepaalde periode het geld laten terugboeken. Ook ontvangt u een formulier waarmee u ten alle tijden de incasso weer kunt intrekken. U kunt de het machtigingsformulier opvragen op het IKC, of bij de penningmeester van de oudervereniging. Mocht het voor u niet mogelijk zijn om met een automatische incasso te werken, dan vragen we u contact op te nemen met de penningmeester van de oudervereniging.

Jaarlijks organiseert de oudervereniging een jaarvergadering waarin zaken aan de orde komen als kascontrole, financieel jaarverslag, activiteitenverslag en bestuurszaken. Indien de hoogte van de ouderbijdrage wijzigt, wordt dit ook aan de leden tijdens de jaarvergadering ter instemming voorgelegd. De datum van de jaarvergadering vindt u terug in de schoolkalender op ons ouderportaal.

 
IKC Leuken in beeld